مقالات من

مقالات من
عضويت سريع
نام کاربري :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ايميل :
نام اصلي :
کد امنيتي :
تبادل لينك اتوماتيك
عنوان :
آدرس :
کد امنيتي :
چت باكس

نام :
وب :
پیام :
2+3=:
 
(Refresh)
مطالب پربازديد
» دانلود مقاله مکانيسم هاي دفاعي حشرات در برابر پارازيت ها و پاتوژنها با تکيه بر دفاع ايمني شناختي تح (بازديد : 13128)
» دانلود مقاله بررسي زيباشناسي ازديدگاه معماري اسلامي بارويکردمساجدنمونه موردي مسجدجامع قزوين تحت wor (بازديد : 460)
» دانلود مقاله مديريت پسابها و پسماندهاي حفاري با استفاده از روش هاي نوين کاهش حجم گل حفاري تحت word (بازديد : 336)
» دانلود مقاله مدلسازي صداي ترافيک معابر شهري تحت word (بازديد : 328)
» دانلود مقاله بررسي تاثيرپذيري عملکرد پيل سوختي اکسيد جامد از پارامترهاي سوخت، دبي و اکسيد کننده تحت (بازديد : 323)
» دانلود پايان نامه جرم مستمر و جرم آني تحت word (بازديد : 319)
» دانلود مقاله ارائه الگوي توزيع زماني بارش جهت برآورد رگبار طرح درحوضه شهرساري تحت word (بازديد : 318)
» دانلود مقاله در مورد مکانيک و ارتباط آن با معادلات ديفرانسيل تحت word (بازديد : 312)
» دانلود مقاله بهسازي منطق GNY در برابر حملات انعکاسي تحت word (بازديد : 300)
» دانلود مقاله بررسي تأثير تلفيق روشهاي فشردن گرم و دوبار پرس/ دوبار تفجوشي برخواص فيزيکي و مکانيکي ف (بازديد : 299)
مطالب اتفاقي
» دانلود مقاله رابطه سبک هاي اسنادي و خود کنترلي با هوش معنوي در دانشجويان تحت word
» دانلود مقاله بررسي عمر ماندگاري ميوه هلو رقم زعفراني تحت word
» دانلود مقاله بررسي مقايسه اي هيسترکتومي واژينال با کمک لاپاروسکپي با هيسترکتومي آبدومينال تحت word
» دانلود مقاله تالاب بين المللي گاوخوني اصفهان تحت word
» دانلود مقاله يک روش ابتکاري بهبود يافته مبتني بر اولويت براي مسأله زمانبندي پروژه محدود با پارامتره
» دانلود مقاله تحليل ديناميکي سد بتني وزني و مخزن با استفاده از ترکيب اجزاي محدود و اجزاي مرزي تحت wo
» دانلود مقاله رابطه قرق با آفت زدگي و خشکيدگي درختان بادامک درجنگلهاي مناطق خشک مطالعه موردي: منطقه
» دانلود مقاله سياستها و قوانين و مقررات در جهت بهبنه سازي مصرف انرژي تحت word
» دانلود مقاله بررسي تجربي و عددي پديده سايش در اتصال آلومينيومي دولبه پيچ و مهره شده تحت بارگذاري خس
» دانلود مقاله تاثير منابع و مقادير کود نيتروژنه بر عملکرد و اجزاي عملکرد دانه ذرت رقم سينگل کراس 704
نیلی بلاگ

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسي ارتباط اضافه بار آهن كبد و قلب در بيماران تالاسمي ماژور تحت تزريق هاي مكرر خون تحت word دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسي ارتباط اضافه بار آهن كبد و قلب در بيماران تالاسمي ماژور تحت تزريق هاي مكرر خون تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله بررسي ارتباط اضافه بار آهن كبد و قلب در بيماران تالاسمي ماژور تحت تزريق هاي مكرر خون تحت word ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسي ارتباط اضافه بار آهن كبد و قلب در بيماران تالاسمي ماژور تحت تزريق هاي مكرر خون تحت word :

دانلود مقاله بررسي ارتباط اضافه بار آهن كبد و قلب در بيماران تالاسمي ماژور تحت تزريق هاي مكرر خون تحت word که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در آبان 1389 در مجله دانشکده پزشکی اصفهان از صفحه 571 تا 578 منتشر شده است.
نام: بررسی ارتباط اضافه بار آهن كبد و قلب در بیماران تالاسمی ماژور تحت تزریق های مكرر خون
این مقاله دارای 8 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله اضافه بار آهن قلب
مقاله اضافه بار آهن کبد
مقاله تالاسمی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: مطالعه حاضر با هدف بررسی اضافه بار آهن کبد و قلب توسط تکنیک MRIT2و سطح فریتین سرم و نیز بررسی ارتباط بین آن ها در بیماران تالاسمی ماژور گردید.
روش ها: در این مطالعه مقطعی، تعداد 170 بیمار تالاسمی ماژور مراجعه کننده به پخش تالاسمی بیمارستان سیدالشهدا (س) شهر اصفهان در سال 1388 مورد بررسی قرار گرفتند. بعد از انتخاب بیماران، اضافه بار آهن کبد و قلب توسط تکنیک MRIT2 در همه بیماران ارزیابی گردید.
بافته ها: از 170 بیمار بتا تالاسمی مورد مطالعه، 90 نفر ( 529درصد) را مردان و 80 نفر ( 471درصد) را زنان تشکیل دادند. میانگین سنی بیماران 62±206 سال بود. میانگین اضافه بار آهن قلب 147±227، اضافه بار آهن کبد 24±32، سطح فریتین سرم 1554±2310 و کسر تخلیه بطن چپ 77±605 به دست آمد. مقدار ضریب همبستگی Pearson ارتباط معنی دار مستقیمی بین اضافه بار آهن کبد و قلب نشان دادP<0.001) ؛.(r=0.29 بین سطح فریتین سرم و اضافه بارآهن کبد (p<0.006؛r=-0.21 ) ارتباط معکوس و ضعیفی وجود داشت.
نتیجه گیری: مقدار آهن رسوب یافته قلب را می توان با استفاده از T2 قلب تعیین کرد که مهم ترین فاکتور برای پیش بینی نیاز به درمان نارسایی بطنی می باشد. یافته های مطالعه حاضر دلالت بر وجود ارتباط معنی دار آماری بین اضافه بار آهن و کبد و اضافه بار آهن قلب در بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور دارد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ساعت 6:50
توسط علی | تعداد بازديد : 59 | لينك ثابت

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله استفاده از سيستم هاي يونيزاسيون منفي هوا براي کاهش باکتري و هاگهاي باسيل آنتراسيس در سيستم هاي بسته پرورش طيور تحت word دارای 2 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله استفاده از سيستم هاي يونيزاسيون منفي هوا براي کاهش باکتري و هاگهاي باسيل آنتراسيس در سيستم هاي بسته پرورش طيور تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله استفاده از سيستم هاي يونيزاسيون منفي هوا براي کاهش باکتري و هاگهاي باسيل آنتراسيس در سيستم هاي بسته پرورش طيور تحت word ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله استفاده از سيستم هاي يونيزاسيون منفي هوا براي کاهش باکتري و هاگهاي باسيل آنتراسيس در سيستم هاي بسته پرورش طيور تحت word :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: همایش ملی پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی
تعداد صفحات: 2
چکیده:
استفاده متعمدانه از سموم در جیره غذایی حیوانات مزرعهای به منظور از بین بردن و یا ایجاد خسارت های سنگین در صنعت دام و طیورکشورها را میتوان در حملات بیوتروریستی محتمل دانست (کوزال و آندرسون، 2004 ). حملات تروریستی مشابهی در گذشته توسطدولتها و گروههای خاص مورد استفاده قرار گرفته است. در طی جنگ جهانی دوم کشور انگلستان بیش از میلیون عامل عفونتزای سیاه زخم را تهیه و مورد آزمایش قرار داد تا با استفاده از آنها بتواند حملاتی را علیه مزارع پرورش گاو در آلمان ترتیب دهد (رایس، 2001). در دهه 1950 نیز همچنین یک گروه تروریستی کنیایی به منظور مسمومیت گاوها در انگلستان از یک سم گیاهی در مواد خوراکی دام ها استفاده نمود (کاروس، 2002 ). روشهای جدیدی که برای حذف گرد و غبار و باکتریهای در هوا مورد آزمایش قرار گرفته است، استفاده از سیستمهای یونیزاسیون منفی هواست که برای باکتریهای متعددی مورد استفاده قرار گرفته است. در این روش ایجاد یکفضای بسته که به کمک جریان الکتریکی هوای آن یونیزه شده و بار منفی به خود گرفته است برای جذب باکتریها و ذرات گرد و غبارمورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم اخیرادر مطالعات متعددی به منظور حذف باکتری ها و ذرات گرد و غبار از در سالن های بستهپرورش طیور تخم گذار و گوشتی مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج این مطالعات نشان داد که استفاده از سیستم های یونیزاسیون منفیهوا موجب کاهش معنی داری در غلظت و تراکم باکتری و هاگ های باسیل آنتراسیس در سالنهای بسته پرورش طیور تخم گذار و گوشتی گردید (کامرون و پیت، 2001).

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

امتیاز : نتيجه : مجموع 26 امتياز توسط 10 نفر

نوشته شده در چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ساعت 6:50
توسط علی | تعداد بازديد : 37 | لينك ثابت

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله نگاهي به علم از ديدگاه قرآن و احاديث تحت word دارای 88 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله نگاهي به علم از ديدگاه قرآن و احاديث تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله نگاهي به علم از ديدگاه قرآن و احاديث تحت word ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله نگاهي به علم از ديدگاه قرآن و احاديث تحت word :

نگاهی به علم از دیدگاه قرآن و احادیث
منابع
1- قرآن كریم- ترجمه عبدالمحمد آیتی، ویراستار- موسی اسوار
2- سید رضی- نهج البلاغه- مجموعه خطبه ها، نامه ها، و كلمات قصار امام علی (ع)- مترجم: عبدالمحمد آیتی- دفتر نشر فرهنگ اسلامی- چاپ نهم- 1379
3- شیخ كلینی- اصول كافی- مترجم حاج سید جواد مصطفوی- دفتر نشر فرهنگ اهل بیت علیهم السلام- 1348
4- شهید ثانی- آداب تعلیم و تربیت در اسلام- ترجمه دكتر سید محمدباقر صحبتی- ناشر، دفتر نشر فرهنگ اسلامی- خرداد 1359
5- محمدرضا حكیمی، محمدحكیمی، علی حكیمی- الحیاه- ترجمه احمد آرام- ناشر، دفتر نشر فرهنگ اسلامی- 1376
6- امامی، دكتر سید مهدی- چهل حدیث (معلم و دانشجو)- ترجمه سید مهدی امامی- ناشر مركز چاپ و نشر سازمان تبلیغات اسلامی- پائیز 1368
7- شهید ثانی- منیه المرید- ترجمه محمدباقر ساعدی خراسانی- انتشارات علمیه اسلامیه.
8- سروش، عبدالكریم- علم چیست؟ فلسفه چیست- انتشارات حكمت- بهمن ماه 1357
9- فرشاد، مهدی- تاریخ علم در ایران (ج اول)- انتشارات امیركبیر- چاپ اول- 1365

چكیده
این مجموعه كه پیش رویتان قرار دارد،‌ كاری است تحقیقاتی در مورد علم، این مقاله تحقیقاتی علم را از منظر قرآن و احادیث و روایات مورد بررسی قرار داده است. همه ما می دانیم كه علم و دانش از اهمیت و جایگاه ویژه ای در دین و آئین ما برخوردار می‎باشد آیات فراوان و احادیث و روایات زیادی در این مورد نقل شده است؛ از طرف دیگر علم و دانش استوارترین وسیله ای است كه امور اجتماعی و وضعیت زندگی ما را به خوبی اداره می‌كند و بر آدمی لازم است كه تا آن جا كه توانایی دارد در این راه قدم بگذارد

و از این نعمت الهی كه به ما ارزانی شده به نحوه شایسته بهره ببرد. به همین خاطر هدف این مجموعه اینست كه تا جایی كه امكان دارد جایگاه و ارزش و اهمیت علم را از طریق آیات و روایات و همچنین احادیث برای خوانندگان آشكار سازد. این مقاله از هفت قسمت تشكیل شده است و در هر قسمت آیات و احادیث مربوط به آن نقل شده است. به عنوان مثال قسمت اول در مورد علم در قرآن است. در این قسمت آیاتی از قرآن كریم كه مربوط به علم می‎شود جمع آوری شده است و در این بخش نوشته شده

است و یا مثلاً در قسمت جایگاه علم، احادیث و روایات مربوط به این بخش از منابع مختلفی جمع آوری شده است و در این قسمت نوشته شده است. در واقع هدف كلی این مجموعه این بوده است كه علم كه اینهمه در موردش تأكید شده است را از جنبه های مختلف به خوانندگان عزیز بشناسد. این چند جمله چكیده ای بود در مورد معرفی این مجموعه مقاله كه انشاء ا… مطالعه خواهید كرد.

مقدمه
علم چیست؟ اگر به ظاهر كلمه نگاه كنیم از سه حرف ساده تشكیل شده است. اما همین كلمه ساده در خودش معنای وسیع و گسترده ای دارد. علم در فرهنگ دهخدا به معنای دانستن، تعیین كردن، دریافتن، ادراك، استوار كردن، انفاق، معرفت دقیق و با دلیل بر كفیات مهینه و یا حضور معلوم نزد عالم، دانست و یقین، معرفت و هر چیز دانسته، دانش و آگاهی و معرفت و شناسائی، هنر، فضل، به كار رفته است. در فرهنگ دهخدا در بعد از معنای علم سخنانی از شاعران و بزرگان ادبی در این مورد بیان شده كه به اختصار چند مورد از آنها را ذكر می كنیم. مثلاً ابوالفضل بیهقی گفته: ما را از علم خویش بهره دادی و هیچ چیز دریغ نداشتی تا دانا شدیم. یا در كتاب كلیله و دمنه آمده است، طلب علم و ساختن توشه آخرت از مهماتست خواجه عبدا… انصاری می‌گوید: علم بر سرتاج است و مال بر گردن غل ;

در فرهنگ دهخدا علم آموختن به معنای تعلیم دادن دانش، یاد دادن علم به دیگران آمده است. در ادامه این مطلب سنائی شاعر بزرگ گفته است و چو علم آموختی از حرص آنكه ترس،‌ كاندر شب- چو دزدی با چراغ آید،‌ گزیده تر برد كالا.
در فرهنگ دهخدا علم دارای تقسیمات زیادی است كه به چند نمونه از آنها به صورت فهرست وار اشاره می‌كنم. علم احجار، علم اخلاق، علم ادب،‌ علم ادیان، علم استخراج (بیان احكام به واسطه قواعد نجومی یا رملی)، علم انشاء (مطالب را نیكو و فصیح نوشتند)، علم اندازه (هندسه)، علم با كار (علمی كه عمل شود)، علم بدیع، علم بلاغت هر چند مورد دیگر، … اگر بخواهیم همه آنها را ذكر كنیم در اینجا نمی گنجد.

علم در فرهنگ معین هم علاوه بر معناهایی كه در فرهنگ دهخدا آمده است به معنای ادراك مطابق یا حصول صور اشیا نزد عقل چه آنكه نفس معلوم باشد كه علم حضوری است و یا به واسطه معلوم باشد كه علم حصولی است. علم نوریست مقتبس از مشكات نبوت در دل بنده مؤمن كه بدان راه یابد بخدای یا به كار خدای یا به حكم خدای.
علم در فرهنگ معین هم تقسیمات به خصوصی دارد كه به چند نمونه از آنها در ذیل اشاره شده است.
– آخرت (علمی كه به فساد بودن فاسد نشود و آن علم تأمین سعادت آخرویست)، – اجمالی (علم به اشیا در مقام اجمال)، سیر اخلاق (علم اخلاق)، – ادنی (علم طبیعی)، – اعلی (علم الهی)، – اقوال (علم به قواعد سخن گفتن، – برهان (علم منطق) و …

اما خود علم در زبان فارسی و عربی بود و معنای متفاوت به كار برده می‎شود و غفلت از این دو نوع كاربرد اغلب به مطالعاتی عظیم انجامیده است، 1- معنای اصلی و نخستین علم، دانستن در برابر ندانستن است به همه دانستینها صرف نظر از نوع آنها علم می گویند و عالم كسی را می گویند كه جاهل نیست. مطابق این معنا اخلاق، ریاضیات، فقه، دستور زبان، مذهب، زیست شناسی و نجوم همه علم اند و هر كس یك یا چند رشته از آنها را بداند عالم دانسته می‎شود.

خداوند به این معنا عالم است، یعنی نسبت به هیچ امری جاهل نیست و برای او مسأله مجهولی وجود ندارد. محتوای قرآن به این معنا علمی است یعنی كه مجموعه یی از دانستنی هاست و هر كس آنها را بداند عالم به قرآن است. همه فقها عالم اند و هر كس از خدا و صفات و افعال او آگاهی داشته باشد نیز عالم است، دیده می‎شود كه در دین معنای علم در برابر جهل قرار می‎گیرد، كلمه KNOWLEDGE در انگلیسی CONNALSSANCE در فرانسه معادل این معنای علم اند. 2- كلمه علم در معنای دوم

منحصراً اگر بدانستنی هایی اطلاق می‎شود كه از طریق تجربه مستقیم حسی بدست آمده باشند. علم در اینجا در برابر جهل قرار نمی گیرد بلكه در برابر همه دانستنیها قرار می‎گیرد. كه مستقیماً از آزمون حسی برنمی خیزند. اخلاق (دانش خوبی ها و بدیها) متافیزیك (دانش احكام و عوارض هستی مطلق) عرفان (تجارب درونی و شخصی) منطق (ابزار هدایت فكر)، فقه، اصول، بلاغت و … همه بیرون از علم به معنای دوم آن قرار می گیرند. و همه به این معنا غیرعلمی اند. كلمه science در انگلیسی و فرانسه معادل این معنای علم اند. دیده می‎شود كه علم در این معنای بخشی از علم به معنای اول را تشكیل می‎دهد و به سخن دیگر علم تجربی نوعی از انواع دانستنیهای بسیاری است كه در اختیار بشر می‎تواند قرار گیرد.

رشد علم به معنای دوم عمدتاً از آغاز دوره‌ی رنسانس به بعد است در حالیكه علم به معنای مطلق آگاهی (معنای اول) تولدش با تولد بشریت هم آغاز است. این بود مختصری از معنای علم در دو زبان فارسی و عربی. حالا كه معنای علم تا حدودی روشن شده ببینیم كه چرا علم تا این اندازه در دین ما و در قرآن از اهمیت والایی برخوردار است. و اینهمه آیه و حدیث در مورد آن آمده است.

خدای متعال دانش را سبب كلی برای آفرینش همه عالم علوی و منطقی قرار داده و این اندازه از جلالت و فخر در حق دانش كافی است كه خدای در كتاب حكمش از نظر بینائی و یادآوری ارباب معرفت می فرماید و خدا كسی است كه هفت آسمان را ایجاد فرموده، و از زمین مانند آسمان آفریده، و امر خود را میان آنها فرو فرستاد، تا بدانید كه خدا بهر چیزی توانا است و دانش او بهر چیزی احاطه دارد، همین آیه بر شرافت علم كافی است، بویژه علم توحید كه اساس هر علم و مدار هر دانش است،‌ خدای متعال دانش را بالاترین شرافت و بزرگترین عزت برای فرزند آدم قرار داده و نخستین سنتی كه پس از آفرینش و ظهور او از كتم عدم بیضا و نور وجود است نهاده نعمت

دانش است، چنانچه د سوره علق كه اولین سوره منازله پیمبر اوست می فرماید: (إقرا اسم ربك الذی خلق،‌ خلق الانسان من علق، اقرا و ربك الاكرم، الذی عَلم بالقلم، نیكو تدبر كن چگونه افتتاح فرموده كتاب خود را كه باطلی در او نیست و از جانب حكیمی فرو فرستاده شده كه شبهه در كلام او راه ندارد به نعمت ایجاد، از آن پس نعمت دانش را بر بشر خوانده، و اگر نعمت و منتی بعد از نعمت ایجاد بالاتر از دانش بوده، خدای بدین نعمت بزرگ اختصاص نمی داد و در این آیه علاوه بر آنكه حسن براعت و دقائق معانی و حقایق بلاغت را مراعات فرموده، نور هدایت و راه دلالت به صراط مستقیم را منوط به علم دانسته.

خدای متعال در قرآن میان نعمت دسته جمع فرموده خبیث، طبیب، كور و بینا، تاریكی و روشنی، بهشت و دوزخ، گرمی و سردی، و هرگاه تفسیر این موضوع را با تدبر درك كنی خواهی فهمید كه مراد از همه علم است.

خداوند پیغمبر خود را با آنكه در علم و حمت به بینهایت رسیده بود مأمور به تقاضای علم و دانش فرموده كه در سوره طه آیه 113 به این موضوع اشاره فرموده (و قُل ربِّ زدنی عِلما) این چند جمله اندكی بود از فضیلت علم و دانش كه خدای متعال در قرآن بیان فرموده. اما تنها در قرآن اشاره نشده بلكه در احادیث پیامبر اكرم (ص)، ائمه معصومین (علیهم السلام) به این مورد تائید فراوان شده است در زیر به چند نمونه از این احادیث به اختصار پرداخته شده است.

پیغمبر اكرم فرموده: اگر در حق هر كس خدای متعال آهنگ خیر و نیكی عطا فرماید او را فقیه در دین نماید. همچنین در جای دیگر می فرماید: فراگرفتن دانش سنت است بر هر مرد مسلمان. صفوان بن عسال گفت خدمت پیغمبر (ص) مشرف شدم آن حضرت در مسجد جلوس داشت و بر برد قرمز رنگی تكیه فرموده بود، عرض كردم آمدم دانش فراگیرم، فرمود آفرین به طالب دین، زیرا طالب علم را فرشتگان به بالهای خود احاطه كنند، سپس بعضی از آنها بر بعضی دیگر از كثرت محبتی كه به دانش دارند بالا روند تا به آسمان دنیا رسند این بود روایتی از پیامبر در مورد اهمیت و برتری علم از زبان پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله). هر چند این احادیث زیاد است اما در اینجا نمی گنجد كه همه اینها را ذكر كنیم و لذا به همین چند مورد بسنده می كنیم.

اما بعد از این مطالب نگاه مختصری داشته باشیم به تاریخ علم و طبقه بندی آن در ایران. آنچه كه از نوشته ها و مطالب موجود در كتابها به دست می آید، نشان می‎دهد كه از حدود هزاره های سوم پیش از میلاد در برخی از جوامع متمدن واقع در جنوب غربی ایران فضای علمی وجود می داشته است. البته جو علمی آن زمانها به صورت امروزی نبوده است بلكه محدود به نیایشگاهها و حلقه های متشكل از كاتبان معابد بوده. اما علیرغم محدود بودن فضای علمی در آن زمان، اندیشه ها و ابداعات

چشمگیری در علوم ریاضی و ستاره شناسی و هندسه در همان حلقه های علمی نضج گرفت. نمونه این مورد می‎توان به پیشرفت كاتبان شوشی و سومری در جبر و حساب و مثلثات و ستاره شناسی كه بدان نائل آمدند گواهی داد. با توجه به این مطالب می‎توان نتیجه گرفت كه در دوره های باستان هم فضای علمی وجود داشته است، هر چند اطلاعات زیادی در مورد آنها نداریم اما همین چند مورد را می‎توان دلیل عمده ای برای اثبات مطلب خود در نظر گرفت. از سنتهای ایران باستان و از دوران پیش از اسلام در طبقه بندی علوم اطلاعات بسیار مختصری در دست داریم و تقسیم بندیهایی را كه از طبقات اجتماعی مردمان در زمان جمشید پادشاه پیشدادی انجام گرفته شاید بتوان گونه ای گروه بندی اولیه در این زمان به شمار آورد. در اوستای زردشت نیز تا در جائی كه سخن از پزشكی و انواع درمان دهندگان آورده به تقسیم بندی های چندگانه طبیبان (شفادهندگان روانی، داروپزشكان، و جراحان) اشارت رفته است.

در ایران دوره اسلامی، نخستین طبقه بندی های جامع از علوم، كه آن را باید اولین طبقه بندی در جهان اسلامی نیز دانست، از اوایل سده چهارم هچری با اثر گرانقدر فارابی در این زمینه (یعنی كتاب احصاء العلوم)، انجام گرفته است. در همان عصر نیز گروه اخوان الصفا در رسائل خویش طبقه بندی های دیگری از دانشها ارائه دادند و به گونه ای منسجم انواع دانشها را بر طبق طرحی آرمان مند دسته بندی نمودند. البته تقسیم بندی ها و طبقه بندی های دیگر توسط نویسندگان و اندیشمندان دیگری

انجام گرفت كه در اینجا به صورت فهرست وار به ذكر آنها پرداخته شده است. 1- دانشنامه مفاتیح العلوم، خوارزمی 2- جامع العلوم از فخر رازی 3- دره التاج لغره الدجاج از قطب الدین شیرازی 4- نفایس الفنون فی عرایس العیون از شمس الدین محمدبن محمود آملی 5- كشاف اصطلاحات الفنون از محمد تهانوی … در اینجا برای نمونه طبقه بندی فارابی ذكر شده است.

فارابی با نوشتن كتاب احصاء العلوم هدفش این بود كه علوم متداول تا آن زمان را به گونه ای نظام یافته برشمارد و هر یك را به اجمال توصیف نماید. فارابی در انجام این كار به توفیق مهمی دست یافت كه كار كوتاه اما پرارزش او بعداً سرمشقی برای اندیشمندان دیگر گشت.

فارابی كتاب احصاء العلوم را به پنج فصل تقسیم كرده كه جمعاً شامل هشت علم می‎باشد به این ترتیب: 1- علم زبان، 2- منطق، 3- علم تعالیم (ریاضیات)، 4- علم طبیعی، 5- علم الهی، 6- علم مدنی، 7- علم فقه، 8- علم كلام. از دیدگاه دیگر، فارابی علوم را به دو بخش، یكی علوم نظری و دیگری علوم عملی تقسیم نموده است. علوم نظری در این تقسیم بندی شامل ریاضیات، علم طبیعی، علم الهی (یا مابعدالطبیعه) می‎باشد. علوم علمی در تقسیم بندی فارابی به دو بخش علم اخلاق و علم سیاست تقسیم گردیده است. این بود مختصری در مورد تقسیم بندی فارابی در علوم.

علم در قرآن
1- خدائی كه هفت آسمان را آفرید و زمین را همسان با آن خلق كرد تا فرمانش میان این دو پدیده شگرف فرود آید. هدف این است كه از علم و بصیرت برخوردار گردید، بصیرتی كه شما را به قدرت و توانائی همه گیر و گسترده خداوند رهنمون باشد. (سوره طلق، آیه 12).
2- ای پیامبر، بنام پروردگارت خواندن را آغاز كن، پروردگاری كه آفریننده است. انسان را از خون بسته و لخته شده آفرید. بخوان ای پیامبر، و پروردگار تو كرامتش نامحدود است از آن جهت كه با خامه و قلم، بشریت را با علم و دانش آشنا و مأنوس ساخت. (سوره علق، آیه های 1-4).

3- و پروردگار تو، كرامتش نامحدود است از آن جهت كه با خامه و قلم، علم و آگاهی را به وی ارمغان داده [و از این رهگذر،‌ كرامت والای خود را در مورد انسان به كار داشته است. (سوره علق، 3-5).

4- در جمع بندگان الهی، فقط علما هستند كه ترس و بیم از خداوند و حس تقوی پرهیزكاری در دل آنها راه دارد. (سوره فاطر، آیه 28).
5- كسی كه از حكمت و دانش و استحكام در اندیشه و گفتار و رفتار برخوردار گردد به خیر و بركت فراوانی دست یافته است. (سوره بقره، آیه 272).
6- آیا آنانكه با سلاح علم مجهزند و افرادی كه با جهل و نادانی است به گریبانند با هم برابرند [آیا می‎توان این دو دسته را در یك رده قرار دهیم و با یك دید به آنها بنگریم؟] صرفاً اندیشمندانند كه تفاوت عظیم و بعد مسافت معنوی این دو گروه را درك می‌كنند و امتیاز میان آنان را باز می‌یابند. (سوره زمر، آیه 9)

7- بگو، خدا و كسانی كه از علم و آگاهی نسبت به كتاب آسمانی برخوردارند بعنوان گواه میان من و شما كافی و بسنده اند. (سوره رعد، آیه 43)
8- خدا به آنان كه در جمع شما جامعه بشری،‌ به حق ایمان آوردند و نیز به آنان كه از علم و دانش بهره مند هستند، رفعت مقام اعطا می‌كند [تا در خلل چنین مقام رفیعی از سایر مردم،‌ ممتاز باشند]. (سوره مجادله، آیه 12)

9- آنانكه گام های راسخ و نافذی را در پهنه علم برداشتند و بدون فضا و محیط علمی راه یافتند می گویند، سراپای قرآن را باور می داریم. (سوره آل عمران،‌ آیه 7)
10- حقا گروهی كه پیش از آن، از علم بهره مند گشتند- آنگاه كه آیات خداوند بر آنان خوانده شود- با چانه خویش بر زمین فرو افتند و گریستن را آغاز كنند و خداوند قرآن، بر خشوع و زاری و انعطاف آن‌ها بیفزاید. (سوره بنی اسرائیل،‌ آیه 107 تا 109)

11- بلكه قرآن، نشانه های روشن و آشكاری است در سینه های مردمی كه علم و دانش به آن‌ها ارزانی شده است. (سوره عنكبوت، آیه 49)
12- (خدا) به آدم نام ها همه را آموخت،‌ سپس حقایق آنها را در نظر فرشتگان پدیدار ساخت و گفت كه اگر راست می گوئید،‌نامهای این چیزها را به من بازگویید، فرشتگان گفتند: پاك خدایا، ما را دانشی نیست جز آنچه خود به ما آموختی، تویی دانای حكیم،‌آنگاه خداوند گفت: ای آدم! آنان را از نامها و حقیقتها آگاهی ده؛ پس چون آدم فرشتگان را آگاه ساخت، خداوند گفت:‌ آیا به شما نگفتم كه من نهان آسمانها و زمین را می دانم، و از آن چه آشكار می سازید یا پنهان می‎كنید آگاهم. (سوره بقره،‌آیات 33 و 31)

13- او است آن كه در میان آن درس ناخواندگان فرستاده ای از ایشان برانگیخت، آیات او را برخواند، و آنان را پاكیزه سازد، و كتاب و حكمت آموزد؛ هر چند از آن پیش در گمراهی آشكار فرو بودند. (سوره جمعه، آیه 2)
14- (خداوند) به هر كس كه خواهد حكمت می دهد،‌ هر كه به او حكمت ارزانی شود نیكی فراوان به او داده شده؛ و جز خردمندان یادآور نگردند و پند نگیرند. (سوره بقره، آیه 269).

15- بگو پروردگارا بر مراتب دانش و بینشم بیفزا. (سوره طه- آیه 113)
16- (ای زنان پیامبر!) آیات خدا و حكمتی را كه در خانه های شما تلاوت می‎شود به یاد داشته باشید! همانا خدای با بندگان خوشرفتار است (و به همه چیز داناست) و از هر چیز آگاه. (سوره احزاب، آیه 34)

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ساعت 6:50
توسط علی | تعداد بازديد : 47 | لينك ثابت

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله ارزيابي آسيب پذيري لرزه اي پست 400/230 کيلوولت بيستون تحت word دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله ارزيابي آسيب پذيري لرزه اي پست 400/230 کيلوولت بيستون تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله ارزيابي آسيب پذيري لرزه اي پست 400/230 کيلوولت بيستون تحت word ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله ارزيابي آسيب پذيري لرزه اي پست 400/230 کيلوولت بيستون تحت word :

سال انتشار: 1385

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت جامع بحران در حوادث غیرمترقبه طبیعی

تعداد صفحات: 10

چکیده:

ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پست های انتقال برق کشور از آن جهت کـه بـسیاری از ف عالیتهـای اقتـصادی، اجتمـاعی و حتی سیاسی متاثر از کارکرد صحیح شبکه برق می باشد، حائز اهمیت است . از اینـروتوجه همه جانبه به مقوله افزایش سـطح ایمنی لرزه ای شبکه برق از ضروریات اجتناب ناپذیر ب ه شمار می رود . تجارب زلزله های گذشته از جمله زلزلـه هـای داخلـی اخیر در ب م و زرند همگی مؤید این مطلب بوده اند که بخش عمده ای از خرابی های پست های انتقال و توزیع، ناشـی از عـدم رعایت جزئیات در طراحی، اجرا و نصب سازه ها و تجهیزات بوده اسـت . از اینـرو بـا یـک بررسـی سـریع بـر روی مراحـل مختلف طراحی، اجرا و نصب پست های انتقال نیرو، می توان با هزینه های اندک از خسارت های سنگین مـادی کـه بـه طـور مستقیم به پست وارد می شود و نیز اختلال و ناهماهنگی هایی که به طور غیرمستقیم بر اثر خروج پست از مدار بر روند امداد و کمک رسانی پس از زلزله بر ساختار مدیریت بحران وارد می گردد، اجتناب ورزید . با نظـر داشـت ن اه میـت ایـن موضـوع، ارزیابی عملکرد لرزه ای پست بیستون که یکی از پست های انتقال با اهمیت در شبکه بـرق کـشور مـی باشـد، در برابـر زلزلـه احتمالی مورد بررسی قرار گرفته و نقاط با پتانسیل های خرابی این پست مشخص گردیده اند . از جمله نقاط با پتانسیل خرابی بسیار بالا در این پ ست، ترانسفورماتورهای قدرت و رآکتورهای موجود در محوطه بودند که به طـرز نامناسـبی بـر روی پـی نصب گردیده اند . نواقص عمده ای نیز در طراحی سازه سـاختمان کنتـرل ایـن پـست مـشاهده گردیـد . در ایـن مقالـه، نتـایج بررسی حاصل بر روی سازه و تجهیزات پست بیستون ارائه و نقاط ضعف عمده بیان شده است .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ساعت 6:50
توسط علی | تعداد بازديد : 45 | لينك ثابت

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله تحليل اقتصاددامداري درحوزه آبخيزمطالعه موردي: حوزه آبخيزپرديسان قم تحت word دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله تحليل اقتصاددامداري درحوزه آبخيزمطالعه موردي: حوزه آبخيزپرديسان قم تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله تحليل اقتصاددامداري درحوزه آبخيزمطالعه موردي: حوزه آبخيزپرديسان قم تحت word ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله تحليل اقتصاددامداري درحوزه آبخيزمطالعه موردي: حوزه آبخيزپرديسان قم تحت word :

سال انتشار: 1391
محل انتشار: اولین کنفرانس ملی راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار
تعداد صفحات: 8
چکیده:
فعالیت های دامداری درحوزه پردیسان شامل پرورش و نگهداری دام سبک عمدتا بز گاو و دامهای بارکش میباشد ازنظر شیوه بهره برداری نگهداری دامها دربیان اهالی تحت حاکمیت یک الگوی سنتی انجام میگیرد و درآن مهمترین ویژگی اتکا دام به مراتع طبیعی است به عبارت دیگر دامدار ی و بخش اعظم تولیدات دامی درچارچوب یک دامداری سنتی انجام میگیرد که درآن اقدام به تکثیر و تولید محصولات دامی می نمایند هدف از این تحقیق براوردهزینه ها ودرامدهای حاصل ازپرورش دامها درحوزه می باشد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ساعت 6:49
توسط علی | تعداد بازديد : 34 | لينك ثابت

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسي تاثير آموزش مبتني بر هوش هاي چندگانه بر پيشرفت درسي دانش آموزان با سبک يادگيري ديداريدر کلامي تحت word دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسي تاثير آموزش مبتني بر هوش هاي چندگانه بر پيشرفت درسي دانش آموزان با سبک يادگيري ديداريدر کلامي تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله بررسي تاثير آموزش مبتني بر هوش هاي چندگانه بر پيشرفت درسي دانش آموزان با سبک يادگيري ديداريدر کلامي تحت word ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسي تاثير آموزش مبتني بر هوش هاي چندگانه بر پيشرفت درسي دانش آموزان با سبک يادگيري ديداريدر کلامي تحت word :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: اولین کنفرانس سراسری توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی
تعداد صفحات: 8
چکیده:
هدف از این تحقیق بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر هوش های چند گانه گاردنر بر پیشرفت درسی دانش آموزان با سبک یادگیری دیداری- کلامی فلدر و سیلورمن در درس علوم می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانش آموزان پایه ششم مدارس شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 93-92 تشکیل می دهند. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای تعداد 50 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. سپس نمونه ها به طور تصادفی یکی از گروه های آزمایش( 25 نفر) و گروه کنترل(25 نفر) قرار گرفتند و بر اساس سبک یادگیری مدل فلدر و سیلورمن گروه بندی شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه سبک یادگیری فلدر و سولومان استفاده شد. اطلاعات به دست آمده با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس یک متغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. آموزش مبتنی بر هوش های چندگانه گاردنر بر پیشرفت درسی دانش آموزان با سبکهای یادگیری دیداری- کلامی (0002=p) مدل فلدر و سیلورمن در درس علوم تاثیر معنی داری دارد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ساعت 6:49
توسط علی | تعداد بازديد : 31 | لينك ثابت

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله تصميم گيري در ترياژ تحت word دارای 1 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله تصميم گيري در ترياژ تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله تصميم گيري در ترياژ تحت word ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله تصميم گيري در ترياژ تحت word :

سال انتشار: 1385

محل انتشار: سومین کنگره بین المللی بهداشت، درمان و مدیریت بحران در حوادث غیرمترقبه

تعداد صفحات: 1

چکیده:

تریاژ یک روند دینامیک با بررسی و ارزیابی مجدد مستمر و تصمیم گیری در مورد تقسیم بندی بیمار می باشد . در هر مرحله مراقبت، امدادگر باید بتوان د در هر زمان مجدداً تریا ژ، کند و اگر لازم باشد بیمار را در مراقبتش مجدداً گروه بندی نماید . وقتـی که همه بیماران تریاژ، شدند ، شروع به درمان گروه بالاتر بیماران می شود . این مرحله در هر ستون مراقبت تکرار مـی شـود . از آنجایی که وضعیت بیمار با زمان و درمان تغییر م ی کند، تریاژ مجدد بیماران بعد از انتقال طولانی انجام می شـود . اسـتارت در پاکسازی اولیه ضمیمه جنگ و فاجعه بسیار مفید است . START بهترین راهنما برای شروع تریاژ این روش است . تأکید اصلی بر راه هوایی ، تنفس ، جریان خون و وضعیت هوشیاری است . در درجه بعدی پاکسازی محل از بیماران قادر به حرکت ( زخمـی های قادر به راه رفتن ) کمک زیادی به تخلیه مجروحین از صحنه حادثه می نماید . وقتی مدیریت تریاژ انجام شد، تأکید بر چند وضعیت طبی که فوری بوده یا در گروههای عملیاتی بالاتر قرار گرفته اند مفید است کـه شـامل -1: انـسداد راه هـوایی فوقـانی -2 خونریزی تهدید کننده حیات -3 پنوموتراکس فشاری -4 سوختگی درجه دو یا سه صـورت ، مـسمومیت هـای درمـان نشده شدید -5 گرمازدگی -6 دیسترس تنفسی شدید -7 شوک جبران شده -8 زایمانهای مـشکل -9 کـاهش سـطح هوشیاری -10 هر شرایط تهدید کننده حیات که سریعاً پیش رونده باشد . در اصل مقاله به تیمهای تریاژ ، خطاهـا در تریـاژ و همچنین به طبقه بندی مجروحان در گروههای مختلف تأخیری و گروه انتظار می پردازیم .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ساعت 6:49
توسط علی | تعداد بازديد : 35 | لينك ثابت

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله تعيين فاکتورهاي موثر بر روش micellar درenhanced ultrafiltration با استفادهاز طراحي آزمايشها تحت word دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله تعيين فاکتورهاي موثر بر روش micellar درenhanced ultrafiltration با استفادهاز طراحي آزمايشها تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله تعيين فاکتورهاي موثر بر روش micellar درenhanced ultrafiltration با استفادهاز طراحي آزمايشها تحت word ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله تعيين فاکتورهاي موثر بر روش micellar درenhanced ultrafiltration با استفادهاز طراحي آزمايشها تحت word :

سال انتشار: 1389

محل انتشار: دومین همایش علوم و فناوری مواد فعال سطحی و صنایع شوینده

تعداد صفحات: 17

چکیده:

استفادهاز تکنولوژی غشایی بدلیل سادگی عملیات و همچنین بازدهی بالای آن در سالهای اخیر در صنایع گوناگون گسترش یافته است در تحقیق حاضر از روش MEUF به منظور حذف فلزات سنگین از پسابهای صنعتی توسط پایلوت جداسازی غشایی اولترافیلتراسیون استفاده شده است به منظور بررسیتمامی فاکتورهای تاثیر گذار و همچنین بررسی اثر متقابل آنها برراندمان جداسازی دراین روش از طراحی آزمایشها به شیوه Fractional factorial استفاده گردید پس از انجام آزمایشات طراحی شده و آنالیز داده های بدست آمده با استفاده از جدول analysis of variance ANOVA و تعیین مدل متناسب مشخص گردید که فاکتورهای فشار عملیاتی اثر متقابل فشار و غلظت ماده فعال سطحی سدیم دودسیل سولفات غلظت SDS به تنهایی و PH محلول به ترتیب بیشترین تاثیر را بر روی مزان شار تراوه از غشا داشته اند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ساعت 6:49
توسط علی | تعداد بازديد : 39 | لينك ثابت

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود تحقيق ژوزف استالين تحت word دارای 28 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقيق ژوزف استالين تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود تحقيق ژوزف استالين تحت word ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تحقيق ژوزف استالين تحت word :

ژوزف استالین (به روسی: ) (زاده دسامبر -درگذشته مارس ) رهبر و سیاستمدار کمونیست شوروی بود که از اواسط دهه تا مرگش در رهبر عملی حزب کمونیست اتحاد شوروی و نتیجتا رهبر دو فاکتوری کل این کشور بود. بسیاری او را مسئول مرگ انسان‌های بسیاری می‌دانند و رقم «قربانیان» او را از تا میلیون رقم می‌زنند. (در این زمینه اختلافات بسیاری وجود دارد)
او با نام یوسف ویسارینویچ جوگاشویلی (به گرجی: ) به دنیا آمد و در به مقام دبیر کل حزب کمونیست اتحاد شوروی رسید. پس از مرگ ولادیمیر لنین، استالین موفق شد در مبارزه قدرت در دهه بر لئون تروتسکی پیروز شود و رهبری حزب را در دست گیرد. در دهه استالین تصفیه کبیر را آغاز کرد که به کمپینی از سرکوب سیاسی، دستگیری و قتل مخالفان معروف است که در به اوج رسید.
حکومت استالین آثار ماندگار بسیاری داشت که تا پایان دولت شوروی در آن باقی ماندند گرچه مائوئیست‌ها، خوجه ئیست‌ها، آنتی رویزیونیست‌ها و بسیاری دیگر او را آخرین رهبر سوسیالیست واقعی در تاریخ اتحاد شوروی می‌دانند و عروج خروشچف و استالین زدایی پس از استالین را «رویزیونیسم» می‌خوانند. استالین مدعی بود که سیاست‌هایش بر مارکسیسم-لنینیسم بنا شده‌اند اما اکنون نظام اقتصادی و سیاسی او را بیشتر استالینیسم می‌خوانند. (گرچه بعضی از طرفداران استالین با این عنوان مخالفند).
استالین در سیاست نپ (NEP) (سیاست جدید اقتصادی) که در دهه جریان داشت را با «برنامه‌های پنج ساله» و «کشاورزی کلکتیو» تعویض کرد. با این سیاست‌ها و تحت رهبری استالین، اتحاد شوروی تا پایان دهه از کشوری با جمعیت غالب دهقانی به یکی از قدرت‌های صنعتی جهان بدل شد.
مصادره گندم و غذاهای دیگر توسط مقامات شوروی به دستور استالین از عوامل قحطی بین سال‌های تا بود (بخصوص در اکراین، قزاقستان و قفقاز شمالی). بسیاری از دهقانانی که با مصادره و کلکتیویزاسیون مخالفت می‌کردند با برچسب «کولاک» سرکوب و دستگیر می‌شدند.
استالین رهبر اتحاد شوروی در زمان جنگ جهانی دوم بود و تحت رهبری او این کشور نقشی حیاتی در شکست آلمان نازی در آن جنگ داشت (این جنگ در شوروی با نام جنگ کبیر میهنی شناخته می‌شود). پس از جنگ، استالین اتحاد شوروی را به عنوان یکی از دو ابر قدرت جهانی مطرح کرد و تقریبا چهار دهه پس از مرگ او در این موقعیت همچنان برجا بود.
حکومت استالین را بسیاری به «کیش شخصیت پرستی» و شیوه‌های مخفی حذف مخالفین محکوم می‌کنند. نیکیتا خروشچف، جانشین استالین، حکومت و کیش شخصیت استالین را در کنگره معروف حزب کمونیست شوروی در محکوم کرد و پروسه استالین زدایی را آغاز کرد که بعدها به جدایی چین و شوروی انجامید.
کودکی و ایام آغازین
استالین جوان در






منابع قابل اعتماد راجع به جوانی و کودکی استالین زیاد نیستند. بعضی‌ها نوشته‌های دختر استالین، اسوتلانا آلیلویوا را معتبرترین منابع می‌دانند.
او با نام یوسف ویسارینویچ جوگاشویلی در گوری، گرجستان، امپراتوری روسیه به دنیا آمد. پدر و مادرش به ترتیب ویساریون جوگاشویلی و اکاترینا گلادزه نام داشتند. مادر او هنگام تولد، یک سرف بود. در کودکی او را «سوسو» می‌خواندند که نام مستعاری گرجی برای «جوزف» است. در او نام «استالین» (در روسی: مرد پولادین) را برگزید. سه خواهر و برادر استالین در سنین پایین از دنیا رفتند و جوزف عملا تک فرزند بود. پدرش، ویساریون، خیاط بود و مغازه خود را باز کرد که با ورشکستگی سریع آن مجبور شد به کار کردن در یک کارخانه کفاشی در تفلیس روی آورد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ساعت 6:49
توسط علی | تعداد بازديد : 29 | لينك ثابت

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله تعيين الگوي بهينه کشت و تخصيص بهينه آب با روش برنامه ريزي مثبت در شهرستان ميانه تحت word دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله تعيين الگوي بهينه کشت و تخصيص بهينه آب با روش برنامه ريزي مثبت در شهرستان ميانه تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله تعيين الگوي بهينه کشت و تخصيص بهينه آب با روش برنامه ريزي مثبت در شهرستان ميانه تحت word ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله تعيين الگوي بهينه کشت و تخصيص بهينه آب با روش برنامه ريزي مثبت در شهرستان ميانه تحت word :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: اولین کنگره سراسری الکترونیکی فناوریهای نوین ایران با هدف دستیابی به توسعه پایدار
تعداد صفحات: 9
چکیده:
یکی ازابزارهای مهم توسعه بخش کشاورزی افزایش درامد حاصل ازفعالیت های کشاورزی است وهدف این پژ<هش تعیین الگوی بهینه کشت محصولات بابه کارگیری روش برنامه ریزی مثبت است استفاده ازالگوی بهینه کشت ضمن بهره برداری صحیح و منطقی ازمنابع تولید مارا درجهت افزایش درامد حرکت میدهد که این میتواند موجب الگوی بهینه خوب درمناطق کشاورزی و روستایی شود دراین مطالعه روش PMP برای خانوارهای منطقه ی موردمطالعه شهرستان میانه محاسبه شده است داده های مورد نیاز ازروش نمونه گیری تصادفی ساده و مصاحبه حضوری ازتعدادی روستا ومنطقه کشاورزی واقع درشهرستان میانه برای سال زراعی 1390-91 به وسیله پرسشنامه ازتعداد 50کشاورز جمع اوری شددرتحلیل سیاستها ازسناریوی 10درصد و 20درصد کاهش زمین بررسی شد که نتایج حاصل نشان داد که بااستفاده ازالگوی برنامه ریاضی مثبت و تابع تولید باکشش جانشینی ثابت با اتخاذسیاست 10درصد کاهش زمین الگوی کشت بهینه نسبت به حالت مبنا تغییرچندانی نمی کند بنابراین با استفاده ازالگوی بهینه میتوان ازالگوی کشت مناسب برخوردارشد

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

امتیاز : نتيجه : مجموع 5 امتياز توسط 1 نفر

نوشته شده در چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ساعت 6:49
توسط علی | تعداد بازديد : 39 | لينك ثابت
آخرين مطالب ارسالي
» دانلود مقاله ارائه الگوي توزيع زماني بارش جهت برآورد رگبار طرح درحوضه شهرساري تحت word (یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۰۸:۲۶)
» دانلود مقاله بررسي تاثيرپذيري عملکرد پيل سوختي اکسيد جامد از پارامترهاي سوخت، دبي و اکسيد کننده تحت (یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۰۸:۲۶)
» دانلود مقاله مديريت پسابها و پسماندهاي حفاري با استفاده از روش هاي نوين کاهش حجم گل حفاري تحت word (یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۰۸:۲۶)
» دانلود مقاله مقايسه مصرف انرژي در ماشينهاي برقي و فسيلي تحت word (یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۰۸:۲۶)
» دانلود مقاله بررسي تاثير استقرارسيستم هاي IT بررضايت مشتري در سازمان ها تحت word (یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۰۸:۲۶)
» دانلود مقاله بررسي تأثير تلفيق روشهاي فشردن گرم و دوبار پرس/ دوبار تفجوشي برخواص فيزيکي و مکانيکي ف (یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۰۸:۲۶)
» دانلود مقاله مقايسه فرآيند آهنگري داغ بدون پليسه با آهنگري معمولي براي قطعه شفتبلند نيسان تحت word (یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۰۸:۲۵)
» دانلود مقاله مشكلات روانپزشكي در كودكان زير پنج سال تحت word (یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۰۸:۲۵)
» دانلود مقاله بررسي زيباشناسي ازديدگاه معماري اسلامي بارويکردمساجدنمونه موردي مسجدجامع قزوين تحت wor (یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۰۸:۲۵)
» دانلود مقاله ارائه مدلهاي قيمت گذاري درصنعت حمل و نقل هوايي کشوردرچارچوب آزادسازي قيمت ها مطالعه مو (یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۰۸:۲۵)
» دانلود تحقيق بررسي و تطبيق بين مدينه فاضله افلاطون و جامعه ديني، الهي امام زمان (عج) تحت word (یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۰۸:۲۵)
» دانلود مقاله تنوع گياهان دارويي در عرصه هاي جنگلي و مرتعي درياي خزر تحت word (یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۰۸:۲۵)
» دانلود مقاله صنعت گردشگري در ايران ،مطالعه موردي : شهر زنوز تحت word (یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۰۸:۲۵)
» دانلود مقاله تحليل قابليت اعتمادقابهاي فولادي براساس روشهاي پيشرفته ي مونت کارلو تحت word (یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۰۸:۲۵)
» دانلود نقد و بررسي موادي از پيش نويس لايحه آئين قانون دادرسي کيفري تحت word (یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۰۸:۲۵)
» دانلود مقاله تجديد حيات فکرى، فرهنگى معتزله در قرن چهارم هجرى تحت word (یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۰۸:۲۴)
» دانلود مقاله تجديد آرايش سيستمهاي توزيع به منظور کاهش تلفات با مدل درختي تحت word (یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۰۸:۲۴)
» دانلود مقاله تحليل مفهوم، مفاد و ماهيت توجيهي الزام سياسي تحت word (یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۰۸:۲۴)
» دانلود مقاله بررسي وضعيت عوامل مخرب لايه ازن درايران و اثرات منفي زيست محيطي آن تحت word (یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۰۸:۲۴)
» دانلود مقاله ارزيابي شدت بيابانزايي منطقه کاشان از منظر معيار خاک تحت word (یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۰۸:۲۴)

صفحه قبل 1 ... 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 صفحه بعد
نويسندگان
» علی (5344)
خبرنامه
جستجو
آمار و ارقام سايت
» تاريخ : دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷
» بازديد امروز : 1797
» بازديد ديرور : 1689
» بازديد ماه گذشته : 44253
» بازديد سال گذشته : 47508
» كل بازديد : 47508

» كاربران آنلاين : 10
» كاربران عضو آنلاين : 0
» كاربران ميهمان آنلاين : 10

» مجموع مطالب : 5344
» مجموع نظرات : 40
» تعداد اعضاي سايت : 0

» آي پي شما : 54.166.130.157
» مرورگر : unknown
» سيستم عامل : unknown

» ورودي هاي گوگل امروز : 1
» ورودي هاي گوگل ديروز : 0

» آخرين بروزرساني : ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
تبلیغات متنی
خريد بک لینک در تمام وبلاگها
دریافت ویزا
نتایج زنده فوتبال ایران و جهان
دهکده دانلود کتاب
سایت همسریابی موقت